Εξωστρέφεια: Η ικανή και αναγκαία συνθήκη για την ανάκαμψη της οικονομίας


 

Το τελευταίο διάστημα, ο όρος «εξωστρέφεια», χρησιμοποιείται ευρέως στον επιχειρηματικό χώρο ως η ικανή και αναγκαία συνθήκη για την ανάκαμψη της οικονομίας. Τι ακριβώς όμως εννοούμε με τον όρο «εξωστρέφεια» και πως θα μπορέσουν οι τοπικές επιχειρήσεις να ανταποκριθούν;

Για τους περισσότερους, ο όρος «εξωστρέφεια» υποδηλώνει την στροφή των επιχειρήσεων προς εξαγωγικού χαρακτήρα δραστηριότητες και διείσδυση σε νέες αγορές του εξωτερικού. Ωστόσο, αυτή είναι η μία διάσταση της «εξωστρέφειας», αυτή που πρέπει να έχουν ως απώτερο στόχο όλες οι παραγωγικές επιχειρήσεις προκειμένου να διοχετεύουν και να διακινούν τα προϊόντα τους σε μεγαλύτερης αγοραστικής δύναμης αγορές.

Υπάρχει όμως και η άλλη διάσταση της «εξωστρέφειας», αυτή η οποία μειώνει τις εισαγωγές και η οποία, στην παρούσα φάση της κρίσης που αντιμετωπίζει η οικονομία της χώρας μας, ενδείκνυται προς επιχειρηματική δραστηριοποίηση.

Όπως είναι γνωστό, σήμερα, το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας είναι ελλειμματικό, με τις εισαγωγές να υπερτερούν κατά πολύ των εξαγωγών. Το γεγονός αυτό οδηγεί στην αφαίμαξη της ελληνικής οικονομίας, με τη συνεχή υποβάθμιση των ελληνικών επιχειρήσεων και τον εκτοπισμό των ελληνικών προϊόντων από την εγχώρια αγορά. Ως εκ τούτου, η ανάπτυξη της οικονομίας μπορεί να γίνει, είτε αυξάνοντας τις εξαγωγές είτε μειώνοντας τις εισαγωγές, παράγοντας ανταγωνιστικά και καταναλώνοντας εγχώρια προϊόντα. Με απλά λόγια, να παράγουμε και να καταναλώνουμε εγχώρια προϊόντα, αντικαθιστώντας αυτά τα οποία εισάγουμε!

Από τα παραπάνω, δίνεται κίνητρο και κρίνεται σκόπιμο, οι επιχειρήσεις να επαναξιολογήσουν και να επαναπροσδιορίσουν τις δυνατότητες δημιουργίας νέων ανταγωνιστικών προϊόντων, ικανών να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό. Εάν από την επαναξιολόγηση αυτή προκύπτει η ανάγκη αλλαγής πολιτικής της επιχείρησης ή αλλαγής δραστηριότητας ή αλλαγής αντικειμένου, αυτό πρέπει να γίνει τώρα. Αυτό είναι άλλωστε και το νόημα της φράσης «η κρίση γεννά ευκαιρίες» και αυτό πρέπει να αξιοποιήσουν σήμερα οι επιχειρήσεις, ώστε να είναι έτοιμες να αποκομίσουν κέρδη όταν η αγορά επανέλθει σε καλύτερους ρυθμούς.

Είτε είστε παλαιοί, είτε είστε νέοι επιχειρηματίες,

Όσοι μπορείτε να πουλήσετε τα προϊόντα σας στο εξωτερικό, πουλήστε στο εξωτερικό. Θα πετύχετε πολύ πιο γρήγορα και πολύ πιο εύκολα να εδραιωθείτε στις ξένες αγορές, κάτι που αποτελεί τον απώτερο στόχο κάθε επιχείρησης προκειμένου να επιβιώσει στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της παγκόσμιας οικονομίας.

Όσοι δεν εξάγετε ακόμη τα προϊόντα σας, ψάξτε και βρείτε τι προϊόντα εισάγει η χώρα μας, μελετήστε τα δεδομένα, τις τιμές, την ποιότητα, τους τρόπους marketing, τα κανάλια διανομής και αποφασίστε εάν μπορείτε να είστε «ανταγωνιστικοί». Με τον όρο «ανταγωνιστικοί» δεν εννοούμε μόνον την ποιότητα ή τις τιμές, αλλά τη συνολική εικόνα του προϊόντος, η οποία στοχεύει στην ικανοποίηση των πελατών . Έτσι θα μπορέσετε να εκτοπίσετε τα εισαγόμενα προϊόντα και να πουλήσετε τα δικά σας.

Να θυμάστε! Για να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά τον ανταγωνισμό, πρέπει να δημιουργήσετε και να προσφέρετε το δικό σας συγκριτικό πλεονέκτημα, απαντώντας στο ερώτημα των πελατών σας: «Γιατί πρέπει να εμπιστευτώ εσάς και όχι τον ανταγωνιστή σας;»

 

Μάθετε περισσότερα.....

Νέστορας Ι. Κολοβός
- Engineering Geologist Μ.Sc.,
- Διδάκτωρ Γεωλογίας Α.Π.Θ.
- Πτυχιούχος Οργάνωσης 
και Διοίκησης Επιχειρήσεων
- Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας
και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού
- Life Coach
- www.expertsacademy.gr
- info@expertsacademy.gr

 


Σχολιάστε

NewsLetter

 

Δείτε μας στο Facebook

Είσοδος

E-mail
Κωδικός Πρόσβασης
 
 
Η σελίδα φορτώθηκε σε 0.14179 δευτερόλεπτα